Na de eerste editie vorig jaar en de zeer bemoedigende resultaten, heeft de HEPL besloten om het vanaf 9 januari 2024 opnieuw te doen met een training gewijd aan immersieve VR-technieken!
Met deze cursus, die los staat van het bachelordiploma in videogames en in ploegen wordt gegeven, kan de HEPL Mensen die al een voltijds beroep hebben en hun vakgebied willen verbreden, kunnen deelnemen.
Na afronding van het certificaat kunnen studenten een virtual reality-project produceren voor verschillende platforms en sectoren van de professionele wereld. Wetenswaardigheden:
VR projectmanagement
Dit onderdeel stelt studenten in staat om in groepen te werken, sleutelposities te bepalen en het werk te optimaliseren op basis van ieders vaardigheden. Deelnemers leren hoe ze in een workflow passen en hun werk coördineren volgens een vooraf opgesteld schema. Ze voeren een grondige analyse uit van de behoeften en beperkingen die gepaard gaan met een specificatie en leggen de basis voor een idee/concept in relatie tot een grafisch charter/doelpubliek/sector van activiteit.
VR-productie
Dit deel is direct gekoppeld aan de implementatie en realisatie van het project waartoe de werkgroepen hebben besloten. Volgens het werkschema dat is opgesteld in de cursus VR-projectmanagement worden de 3D-omgevingen ontworpen en de interactie-elementen gecodeerd en getest. Het werk zal zich richten op het ontwikkelen van de verschillende expertisegebieden en het project zal dan vorm krijgen.
3D VR ontwerp
Dit onderdeel maakt alle studenten bewust van de verschillende mogelijke richtingen in 3DVR. Het zal het ontwerp, de ergonomie, de interacties en de beperkingen van de verschillende sectoren analyseren. Deze cursus zal de basis leggen voor toekomstige projecten en een voldoende geïnformeerd standpunt bieden om strategische keuzes te maken voor de opleiding VR-productie.
VR-ontwikkeling
In dit deel leer je hoe je aan de slag kunt met virtual reality. Er komen onderwerpen aan bod zoals de basis van VR-gameontwikkeling, optimalisatietechnieken, interactie, ergonomie, fysica en geluid. Hoewel een gameproject als basis dient voor deze workshop, zijn alle bestudeerde functies en mogelijkheden van toepassing op alle projecten.
Praktische informatie
Data: van 09/01/2024 tot 14/05/2024
- Dinsdag van 18.00 tot 21.00 uur
- Op zaterdag van 9.00 tot 12.00 uur.
Locatie: Campus Gloesener - Kade Gloesener 6 - 4020 Luik
Kosten: €600