MEET & BUILD sluit af met een hoge noot met zijn derde conferentiedag. Op zaterdag 28 oktober 2023 woonden bijna 250 mensen - zowel studenten als professionals - de ongeveer twintig conferenties bij, verdeeld over 4 verschillende thema's: Kunst & Creativiteit, Business & Marketing, Tech & Productie en Cultuur & Maatschappij. Daarnaast gaf een livestreaming sessie op Twitch zichtbaarheid aan de gasten en hun games..
De conferenties waren verdeeld in 4 verschillende categorieën in de 4 zalen van het Quai10. Ontdek alle aanwezige sprekers :
Kunst & creativiteit
- Will Emmerich | CEO van Shed of Ideas: "UNREAL Engine for Fortnite (UEFN) als alternatief hulpmiddel voor onafhankelijke studio's".
- Cédric Babouche | CCO de Umanimatie en bedenker van "Dordogne": "Dordogne en hoe traditionele kunst in videogames te brengen".
- Sébastien Croteau Voorzitter van De monsterfabriek Creature Vocalizations: De kunst van het creëren van audio-nachtmerries met een menselijke stem
- Raphaël Villegas | Artistiek directeur bij Abrakam Studio Verbeter je artistieke productiviteit met AI
- Philippe Dessoly | Artistiek directeur bij Mr Nutz Studio Van videogames tot al het andere...
Techniek en productie
- Andrea Di Stefano | Game Director bij Beroep Studios De tumultueuze weg naar Sherwood: drie levens, twee titels en een geweldige bende!
- Ruslana Kruchek | Medeoprichter, Brand Manager & Art Director bij VP Productie Maak het luid: gebruik het spelveranderende potentieel van merkaudio".
- Kurt McClung | Verhalend ontwerper & CCO van Taliespin Verhalend Ontwerp: 360 Methodologie
- Aymeric Castaing | CEO van UmanimatieBedenker van "Dordogne": "Umanimation, een transmedia IP-bedrijf
- Ronde tafel XR | met I-Illusies & Myron Spellen
Bedrijf & Marketing
- Stéphane Rappeneau | CFO & creatief producent van Jamaste & Hawkswell Studios De jungle van de Europese gamefinanciering
- Federica Nocerino | Marketingadviseur & ambassadeur WIG Leer hoe je een sterke community opbouwt, in contact komt met fans op sociale media en je game succesvol op de markt brengt.
- Michael Liebe | CEO van Booster Ruimte & vertegenwoordiger bij Kickstarter Bewijs je spelconcept met liefde - De Kickstarter Formule
- Melissandre Monatus | Marketing-, communicatie- & PR-consultant: "De Afrikaanse videogame-industrie, verborgen schatten die ontdekt moeten worden".
- Adrian Laubisch | New Business & Planning Director bij AIYRAAdvergame: hoe videogames een reclameboodschap kunnen overbrengen terwijl ze de doelgroep echte gameplay bieden".
- Masahiko Murakami | CEO bij Skeleton Crew Studio & Organisator van de BitSummit : "Na BitSummit - Hoe is de onafhankelijke gamecultuur in Japan gegroeid?"
Cultuur & Maatschappij
- Sindi Breshani | Mede-oprichter van Aflevering Studio Navigeren door complexe verhalen via games
- Jörg Tittel | CEO van RapidEyeMovers Studio Space Invaders: spelontwerp evolueert van doden naar tijd vullen
- Guergana Guintcheva | Hoogleraar marketing bijEDHEC Handelsschool Napoleon vs Marie-Antoinette: genderstereotypen in videogames en hun reproductie in gameverhalen".
- Chloé Boels | Streamer, oprichter van Stroom'Haar en tv-columnist: "Het belang van streaming in de videogamesindustrie".
Voor de eerste keer organiseerden we een livestreamsessie van 3 uur. Het is via de WALGATV Onze Belgische steamers en streamers Chloé Boels, Tahiti & Tricky en de Franse Morrigh4n konden videogames spelen en gasten interviewen op Twitch. Een moment van pure gezelligheid!
De Quai10 Video Game Area was ook de hele 3 dagen open, met een selectie games van de sprekers. Alleen al op zaterdag waren er bijna 150 deelnemers!
Bekijk alle foto's van de conferentiedag op de MEET & BUILD Facebook-pagina!