Het is niet makkelijk om een project te pitchen aan een uitgever of investeerder! Daarom is het van vitaal belang om ervoor te zorgen dat je pitchdeck compleet en solide is voor een professionele bijeenkomst. Daarom hebben we onze leden die Gamescom bijwonen een workshop over dit onderwerp aangeboden, in het gezelschap van een industrie-expert.
Op zaterdag 13 juli kwamen een tiental studio's samen in onze kantoren in Namen om hun pitch te presenteren aan Mea NilimaaMea is Senior Business Development Manager bij Kokku. Mea heeft meer dan 15 jaar ervaring in de videogamesindustrie, met functies bij Raw Fury, Electronic Arts, Paradox Interactive en Avalanche Studios. Mea is momenteel hoofd bedrijfsontwikkeling bij Kokku en is gespecialiseerd in bedrijfsontwikkeling, strategische partnerschappen en projectmanagement. Ze heeft een passie voor het helpen van gameontwikkelaars bij het navigeren door de industrie en het bereiken van hun zakelijke doelen.
Het dagprogramma zag er als volgt uit:
- 10.00 - 11.00 uur: Presentatie "10 tips en fouten om te vermijden in een Pitch Deck met Jean Gréban, WALGA-coördinator
- 11.00 - 12.00 uur: Studio pitch sessies, 5 minuten per project
- 12u - 14u: Lunch
- 14.00 - 17.00 uur: 1:1 coaching (20 minuten per studio) met Mea Nilimaa. Tijdens de individuele bijeenkomsten namen de andere deelnemers deel aan een studio VS publisher rollenspel!
Onder de aanwezige studio's waren Aberratic, Arteam-Interactive, Nocteon Game, Rablo Games, Funtomata, Orbit Owl en Yunicorn Studio, die een schat aan advies konden ophalen over hun pitch deck.